מאת מומחי אתר www.t.co.il
חברת משלוחים איכותית, תהא זו שמתאימה במיוחד לצרכי העסק. במיוחד, אם מדובר בעסק שעוסק בפרמטרים קצת לא סטנדרטיים – כמו לדוגמה, שעות ייחודיות, שירותים מיוחדים, וכן הלאה גורמים, שיכולים לגרום לחברת השליחיות לעשות "אקסטרה", כדי למלא את הדרישה. כך או כך, באם יש צורך עסקי מסוים – עקב כך שחברת השליחיות תומכת את המענו עבורו – היא למעשה מרוויחה את מקומה בשרשרת ההפצה של העסק.
השתלבות במערך ההפצה של בית העסק – באופן ההולם והמיטיב ביותר
על כן, הדבר הראשון שניגע בו, בכתבה זו – הוא מענה מדויק לצרכי העסק. בין אם מדובר במשלוחים מהירים, בשעות לא שגרתיות, וכיוצא בזה. כל עסק לגופו. יתרה מכך, חברת שליחיות, או משלוחים, שמבצעת משלוחים מהיום להיום, או מהיום למחר – יכולה להשתלב היטב במערך ההפצה של בית עסק, במיוחד אם הוא עובד עם לקוחות שמצפים לקבל משלוח מהיר במיוחד.
מידה מספקת של כלי רכב
חברת משלוחים איכותית, יכולה להחזיק במידה מספקת של כלי רכב. כמה זה מספיק? מספיק כדי לתת מענה על כל צרכי הרכב. אם מדובר באזור הפצה גדול, ויש הזמנות גדולות – כך סביר שחברת המשלוחים צריכה להחזיק ביותר רכבים, כדי לתת מענה על כל צרכי ההפצה של העסק. אם נדמה שכמות כלי הרכב הקיימים אצל חברת משלוחים, מתאימה לדרישת השינוע והתפוצה של העסק – הרי זה משובח. וככל שלחברת משלוחים יש יותר כלי רכב, קל לה יותר לעמוד בכמות המשלוחים – כמו גם לתמחר במחיר נמוך יותר. הסיבה לתמחור הנמוך יותר, יכולה להיות כיוון שהם יכולים "לשחרר רכבים" בקלות רבה יותר, על פני "להצדיק" את השילוח שלהם ליעד, בכך שהם ייקחו מחיר גבוה דיו כדי להצדיק את הנסיעה. שהרי, כאשר יש כמות קטנה יותר של רכבים, כל רכב תפוס, זה רכב שלא יכול לעשות משלוח – ועל כן, הביטוי העסקי "opportunity lost", מתגלגל על הלשון – ההזדמנות שנאבדה, עקב ההזדמנות שנלקחה. אך כשיש מספר מרובה של רכבים, הרי שיש מספר מרובה של הזדמנויות, ואין (את אותה) עלות על "תפיסת רכב", למשלוח קיים. או זו לפחות התיאוריה שלנו.
בסיסי פעילות של חברת משלוחים
חברת משלוחים איכותית, מחזיקה בסיס פעיליות ברדיוס של 50 ק"מ, פחות או יותר, מנקודת השילוח. אם מדובר על משלוחים ארציים, כך סביר שהחברה אמורה להיות בפריסה ארצית. אם מדובר על משלוחים מקומיים, אז סביר שעדיף שהסניף צריך להיות בקרבת אזור החלוקה. חברת משלוחים איכותית, בהיבט הזה – תחזיק סניפים, כלי רכב ואנשים שמוכנים לעשות את המשלוח – בקרבת מקום לאזורי החלוקה.
מה בדבר ביטוחים?
חברת משלוחים מומלצת בפתח תקווה למשל, יכולה, בנוסף לכל זה – להציע גם ביטוח תכולה. לעתים הדבר מגולם במחיר, לעתים כעלות נפרדת. הדבר יכול להוסיף רובד של ביטוח על דברי הערך, כך שאם הם משולחים – תהא אפשרות לבטח את העלות שלהם, כדרך ביטוח התכולה. נוסף על כך, לחברת שליחיות איכותית, אפשר שיהיה ביטוח על השליחים שלה, ושהאחריות לבריאותם וביטחונם – בהיבט הביטוחי – נתון לאחריות החברה המשלחת. לא לבעל העסק שביקש את המשלוח. הדבר יכול להוסיף שכבת ביטוח נוספת, עבור בית העסק שמבקש עזרתה של חברת שליחיות.
מעקב טכנולוגי
לחברת משלוחים איכותית, אפשר שתהא הקיבולת הטכנולוגית לנהל מעקב על המשלוח, ולהציג הן בפני בעל העסק והן בפני הלקוח המקבל – מה קורה עם המשלוח, כמו גם עם האדם שמשלח אותו לדרכו.
לסיכום כתבתנו
זאת ועוד, חברת משלוחים איכותית יכולה להציע – כדי שתהא מעטפת שירותית רבה ככל הניתן, שתתן מענה על כמה שיותר מצרכי העסק, בייחוד בפן התפוצתי. תודה על קריאתך.